Logo & Huisstijl

Een huisstijl is de manier waarop uw bedrijf zich presenteert aan de buitenwereld in woord-, beeld- en kleurgebruik. Specialisten spreken liever van visuele identiteit. Want: een krachtige huisstijl is onderscheidend en staat ergens voor: voor kwaliteit, voor het eigene van een product of bedrijf, voor een merk.

Visuele identiteit
Ooit in een buitenlandse supermarkt op zoek geweest naar koffie? Tien tegen één dat u het vertrouwde DE-merk uit de schappen vist. Simpelweg omdat u de huisstijl van Douwe Egberts in verband brengt met een oerhollands kopje koffie. Dat is precies waar het bij visuele identiteit om gaat: de combinatie van woorden, beelden en kleuren brengt een associatie tot stand die mensen aanzet tot keuzes.

Een visuele identiteit of huisstijl ontstaat door de combinatie van woord, beeld en kleur consequent toe te passen en uit te dragen. Bijvoorbeeld op gebouwen, briefpapier, facturen, auto’s en productverpakkingen. Zo creëert u herkenning en onderscheidt u zich van anderen. Staat de huisstijl eenmaal, dan is een bepaald lettertype, een kleurcombinatie of een gedeelte van een symbool vaak al genoeg om de gewenste mindset tot stand te brengen. Bron: Zibb.nl

We ontwerpen voor u een logo en/of huisstijl naar wens. Neem snel contact met ons op voor een voordelige aanbod!

©2019 Sahara Media. All Rights Reserved.